Jak przeprowadzić odchudzanie skuteczne i bezpieczne dla zdrowia

Otyłość i nadwaga to problemy, które dotykają coraz większą część społeczeństwa. Brak aktywności fizycznej, przetworzona żywność, nadmiar cukru i tłuszczu w diecie – wszystko to przyczynia się do odkładania w organizmie tkanki tłuszczowej. Osoby ważące za dużo nie tylko zmagają się z kompleksami, ale również mają problemy zdrowotne. Ich organizmy muszą bowiem radzić sobie ze znacznie większym obciążeniem, niż osób szczupłych.

O czym należy pamiętać planując odchudzanie?

Rozwiązaniem jest odpowiedzialne, bezpieczne odchudzanie. Aby mogło takie być, musimy zadbać o kilka podstawowych zasad, dzięki którym będziemy tracić wagę nie wpływając negatywnie na stan swojego zdrowia.

Odchudzanie z pozoru może wydawać się prostym do wykonania zadaniem. Nie jest to jednak tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Ograniczenie kaloryczności posiłków musi łączyć się z aktywnością fizyczną. Pamiętać należy o tym, że powinniśmy utrzymywać deficyt kaloryczny, czyli zadbać o to, by każdego dnia spalać więcej kalorii, niż przyjmujemy je z posiłkami. Jednocześnie niezwykle ważne jest również zadbanie o to, by deficyt ten nie był zbyt duży. W przeciwnym razie waga zacznie spadać za szybko, co prowadzić może nie tylko do późniejszego efektu jojo, ale również osłabienia osoby odchudzającej się oraz różnych dolegliwości i problemów zdrowotnych.

Przeliczanie kalorii pozwoli nam uniknąć tego ryzyka i zadbać o to, by deficyt wynosił ok. 300-600 kcal dziennie, a spadek wagi nie był większy, niż 4 kg/miesiąc.

Przeliczanie kalorii – nowoczesne narzędzia, które warto wziąć pod uwagę

Przeliczanie kalorii powinno odbywać się na wielu poziomach. Przede wszystkim musimy obliczyć BMR, czyli wskaźnik podstawowej przemiany materii. W tym celu możemy skorzystać z kalkulatora, który w oparciu o dane takie jak: płeć, waga, wzrost, wiek oraz styl życia pozwala nam określić ile kalorii powinniśmy spożywać każdego dnia.

W przeliczaniu kalorii ogromne znaczenie mają tabele i kalkulatory, które pokazują nam kaloryczność każdego produktu. Ułatwią nam samodzielne komponowanie zbilansowanych posiłków o odpowiedniej kaloryczności. Na uwagę zasługują również narzędzia, które pozwolą nam na przeliczenie kalorii, które spalimy podczas wykonywania poszczególnych aktywności fizycznych przez określony czas. Dzięki tym rozwiązaniom wiemy ile kalorii musimy spożyć, jak zaplanować posiłki oraz treningi.

Gdzie przeliczać kalorie?

Chcąc zaplanować swoja dietę oraz treningi, wykorzystajmy możliwości, którą daje nam Internet. Obecnie na wielu stronach znajdziemy kalkulatory, które znacząco ułatwiają przeliczanie kalorii, również osobom bez wiedzy i doświadczenia. Są proste i intuicyjne w obsłudze, a wyniki, które otrzymujemy, są rzetelne i miarodajne. Co więcej, większość tych kalkulatorów dostępna jest za darmo.

A zatem, jeśli chcemy odchudzać się w sposób bezpieczny, a przy tym skuteczny, musimy pamiętać o tym, że niezwykle ważne jest przeliczanie kalorii, które spożywamy oraz tych, które są przez nas spalane podczas codziennej aktywności. Tylko wtedy uda nam się zachować deficyt kaloryczny pozwalający organizmowi na efektywne spalanie tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz