Jak zapobiegać infekcjom w zimie? – wzmocnij swój organizm

Kiedy zaczyna się czas zimowy wzmaga się zachorowalność na infekcje. Jeśli także jesteś w tej grupie i często zmagasz się z tym problemem,, musisz powziąć odpowiednie środki i przyjrzeć się swojemu trybowi życia, a także diecie. Nie może w niej zabraknąć nie tylko witaminy C odpowiedzialnej za walkę z wolnymi rodnikami, bakteriami i wirusami, ale również witaminy K2 D3. Ten kompleks dwóch witamin najlepiej działa i korzystnie wpływa na układ immunologiczny. Warto dowiedzieć się, jak zapobiegać infekcjom w zimie.

Unikaj dużych skupisk i często myj ręce – myślisz, że to banał?

Oczywiście bakterie i wirusy najlepiej działają w suchych i zamkniętych przestrzeniach. To dlatego infekcje łapiemy często w centrach handlowych, biurach, czy w środkach komunikacji miejskiej, gdzie roi się od bakterii i wirusów przed którymi nie ma gdzie uciec. Oczywiście nie możliwym jest całkowite odcięcie się od świata, dlatego ważne jest powzięcie takich środków, aby ryzyko zachorowania zniwelować. Dlatego po przyjściu z tłumnie uczęszczanego miejsca, koniecznie trzeba umyć ręce, a już na pewno przed przygotowaniem posiłku. Wiele osób o tym zapomina, a nawet jeśli pamięta to robi to niezwykle niedbale, a ręce powinno się myć przynajmniej 20 sekund. Tylko co na to ekolodzy?

Dieta bogata w witaminę K2 D3 i C – źródło silnej odporności

Są osoby, które chorują rzadziej. Pewnie nie raz zachodziłeś w głowę dlaczego. Być może zdają sobie sprawę z tego, jak ważna dla organizmu jest codzienna dawka witamin, które wzmacniają organizm do walki z bakteriami i wirusami. O profilaktycznym zażywaniu witaminy C słyszał każdy. Jednak równie ważna dla układu odpornościowego jest witamina K2, która zapobiega zwapnieniu naczyń, żył i tętnic, kierując wapno tam, gdzie jest ono potrzebne, czyli do kości i stawów, a także zębów. Witamina K2 sprawia, że krew jest lepiej utleniona, a w związku z tym liczba czerwonych krwinek się zwiększa, a dzięki temu substancje odżywcze i przede wszystkim tlen mogą trafić do wszystkich tkanek. Zatem podaż witaminy K2 zapobiega wystąpieniu anemii, przy której wszystkie infekcje są bardzo groźne dla organizmu. Z kolei witamina D3, zwana również witaminą słońca jest, a przynajmniej powinna być naturalnie wytwarzana przez organizm. Niestety taki mamy klimat, że potrzebne jest jej uzupełnianie, zwłaszcza w okresie zimowym. Suplement diety z witaminą K2 D3 wzmacnia odporność. Trzeba wiedzieć, że witamina D3 znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia chorób grypopodobnych. Jej regularne zażywanie bądź spożywanie w naturalnej postaci powoduje, że ryzyko zachorowania zmniejsza się nawet o 50%. Ponadto zmniejszone zostaje również ryzyko infekcji górnych dróg oddechowych, które zimą są bardzo częste i uciążliwe. Musisz wiedzieć, że zażywanie witaminy K2D3 w kapsułkach może być tak samo skuteczne jak przyswajanie tych witamin razem ze spożywanymi, jak np. pomidor, zielony groszek – w przypadku K2 bądź makrela i śledź oraz sery – w przypadku witaminy D.

Spacer i odpowiedni ubiór

Można powiedzieć, że ruch to zdrowie i nie ma w tym grama przesady. W końcu dzięki spacerom, również zimą, poprawiamy krążenie, a co za tym idzie również dotlenienie organizmu. Spacery w miesiącach od marca do września pozwolą nam zgromadzić witaminę D w organizmie przynajmniej na początek jesieni. Bowiem zapasu tej witaminy wystarczy nam na około 2 miesiące. Potem w zimie musimy sięgnąć już po suplement diety z witaminą K2 D3. Waży jest również odpowiedni ubiór – warstwowy. Dzięki temu wchodząc np. do autobusu czy pociągu nie musimy się przegrzewać, a po wyjściu na zewnątrz nie odczuwamy zbyt dużego szoku. Warto jeszcze wiedzieć, że spacery zimą dobrze hartują organizm, który lepiej znosi niższą temperaturę.

Unikaj stresu i odpoczywaj

Przez cały rok także w zimie, istotnym czynnikiem, który pomoże uniknąć infekcji jest także znalezienie codziennie czasu na odpoczynek. Życie w stresie i zbyt mała ilość snu powodują, że organizm nie ma wystarczająco dużo sił do walki z nadciągającą chorobą, przez to w ostatecznym rozrachunku musimy skapitulować i kończymy z termometrem pod pachą i pod pierzyną.

Kiedy dopiero czujemy, że dopada nas infekcja powinniśmy odpuścić jeśli to możliwe przynajmniej jeden dzień dużej aktywności. Dzięki temu być może uda nam się uniknąć dłuższego chorowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *