Prowadzisz sklep internetowy z suplementami diety? – Przygotuj się na przedświąteczny wzrost sprzedaży

W okresie jesienno-zimowym coraz więcej osób w trosce o swoje zdrowie i odporność sięga po różnego rodzaju suplementy diety. Są to produkty, które składają się z substancji odżywczych będących (w założeniu) pewnym uzupełnieniem wspomagającym prawidłowe funkcjonowanie procesów zachodzących w naszym organizmie. Uzupełniamy w ten sposób niedobory witamin i minerałów wywołane nie tylko roztaczającą się za oknem pochmurną aurą, ale również stresem, używkami czy złymi nawykami żywieniowymi.

W ofercie coraz prężniej rozwijających się e-sklepów wyposażonych w tego rodzaju produkty dominują przede wszystkim witaminy (D3,K2, Kwas foliowy), minerały (kolagen, magnez, żelazo) czy odżywki wysokobiałkowe.

Okres przedświąteczny

Dla właścicieli e-sklepów z suplementami diety zbliża się niezwykle intensywny okres pracy. Przed świętami zamówienia na tego rodzaju produkty zwiększają się kilkukrotnie ze względu na przygotowywane dla naszych bliskich prezenty. Nagły wzrost zamówień będzie obciążeniem dla platformy i wszystkich pracowników, dlatego trzeba dobrze się do niego przygotować. Już wcześniej warto przemyśleć i wprowadzić różne logistyczne rozwiązania, które usprawnią funkcjonowanie całego procesu sprzedażowego, spełnią oczekiwania klientów i w efekcie pomnożą zyski w tym niezwykle gorącym zimowym okresie.

Porady dla Twojego e-sklepu

Bazując na doświadczeniu i rozwoju innych platform internetowych, przygotowaliśmy kilka tipów/porad, które z pewnością przyczynią się do zwiększenia efektywności działań. Osobny punkt poświęcimy na wysyłkę samego towaru do klienta, ponieważ sprawna dostawa jest dzisiaj kluczem do sukcesu każdego e-sklepu. Liczyć się będzie tutaj nie tylko cena, ale również dostępne możliwe opcje tj. podjazd kuriera, paczkomat czy przykładowo usługa Same Day – dostawa produktu w 24 godziny od jego zamówienia.

Na początek skupmy się jednak na samej platformie e-commerce. Zwróć uwagę na kilka podstawowych elementów, które podczas zwiększonego ruchu w witrynie powinny sprawnie funkcjonować i spełniać swoje funkcje:

Responsywność: pomyśl o m-commerce

Upewnij się, że Twoja strona internetowa działa poprawnie na urządzeniach mobilnych. Obecnie coraz więcej ofert przeglądanych jest właśnie za pomocą smart fonów, tabletów. W ten sposób najczęściej podejmowane są pierwsze decyzje zakupowe, a nawet składane same zamówienia.

Przejrzystość strony (kategorie produktowe)

Zadbaj o odpowiednią nawigację. Każdy klient musi sprawnie poruszać się po danej platformie, stosuj kategoryzację produktów (przykładowo podział na witaminy, minerały, składniki aktywne, preparaty itd.)

– odpowiednie zatowarowanie

Przygotuj asortyment. W okresie zwiększonej sprzedaży nie może przede wszystkim zabraknąć produktów, które promujesz w reklamach, jak również tych objętych specjalną promocją z okazji nadchodzących świąt.

– widoczny kontakt

Numer telefonu, e-mail, formularz kontaktowy – wszystkie elementy ułatwiające komunikację z klientem muszą być wyeksponowane. Każdy konsument przed dokonaniem zamówienia może zechcieć dopytać o dany produkt, możliwość jego zwrotu czy czas dostarczenia przesyłki.

– rozbudowany FAQ

Przeanalizuj, z czym przede wszystkim mogą mieć problem klienci w kontakcie z twoim e-sklepem i dopracuj najczęściej zadawane pytania jeszcze przed zakupowym, świątecznym szałem.

– współpraca z profesjonalnym operatorem logistycznym, który pozwoli Ci na korzystanie ze wszystkich firm kurierskich i zarządzanie tymi przesyłkami w jednym panelu sprawdź globkurier.pl/zamów-kuriera

Tania wysyłka to podstawa

Prowadzenie e-sklepu nie jest możliwe bez sprawnej i szybkiej wysyłki towarów do klientów. Jednym ze sposobów, żeby zaoszczędzić pieniądze oraz zwiększyć poziom zadowolenia konsumentów z oferowanych usług jest współpraca sklepów internetowych z partnerami logistycznymi. Brokerzy usług kurierskich ze względu na liczne umowy zawarte z wieloma przewoźnikami oferują niższe stawki na przesyłki, ale również zróżnicowane opcje dostawy produktu dopasowane do indywidualnych preferencji klienta. Jednym z takich operatorów jest GlobKurier.pl – platforma umożliwiająca nadawanie przesyłek jednym z 50 kurierów do ponad 190 krajów świata.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *