Zdrowotne właściwości selera naciowego

Seler naciowy jest rośliną, która posiada całą gamę różnych składników odżywczych. Seler naciowy, bogaty jest w następujące składniki mineralne: wapń, potas, fosfor, cynk, magnez oraz żelazo. Liście selera naciowego są wspaniałym źródłem witaminy E, która wykazuje silne działanie antyoksydacyjne. W liściach tych, znajduje się również całe mnóstwo witaminy B, która odpowiedzialna jest za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Z kolei, zielona natka kumuluje w sobie silne przeciwutleniacze, których zadaniem jest zwalczanie szkodliwych, wolnych rodników. Łodyga selera naciowego również jest skarbnicą witaminy A, która między innymi wpływa na odporność organizmu oraz jest ona niezbędna do prawidłowego tworzenia szkliwa nazębnego. W łodydze znajduje się również duża dawka witaminy C, która jest niezbędnym składnikiem procesu powstawania tkanki łącznej, spajającej tkanki organizmu oraz usprawniającej transport składników między nimi. Oprócz tych wszystkim witamin, w łodydze znajduje się również nieduża ilość kwasu foliowego, który jest niezwykle potrzebny kobietom w ciąży.

Potrawy z wykorzystaniem selera naciowego

Seler naciowy jest skarbnicą różnych witamin oraz związków mineralnych. Ponad to, charakteryzuje się on wspaniałym wyglądem, smakiem oraz aromatem. Może być on konsumowany jako samodzielny posiłek czy też przekąska. Jednak może być on również składnikiem wielu wybornych oraz klasycznych potraw. Zazwyczaj dodawany jest on do następujących dań, takich jak:

  • sałatka warzywna,
  • zupa jarska,
  • surówka obiadowa,
  • pierogi z farszem,
  • warzywny sos.

Koktajle z selera naciowego

Seler naciowy występuje również w kuchni, jako składnik wielu koktajli oraz szejków. Posiada on mnóstwo cennych składników odżywczych, dlatego cieszy się on tak wielkim powodzeniem. Zmiksowany koktajl z wykorzystaniem selera naciowego charakteryzuje się wieloma zaletami. Jest zdrowy, lekkostrawny oraz doskonale się wchłania z przewodu pokarmowego. Ponad to, za sprawą swoich właściwości, poprawia on wygląd skóry, włosów oraz paznokci. Dodatkowo pobudza on pracę jelit do działania. Jest on również cennym źródłem energii. Seler naciowy w koktajlu można łączyć z innymi składnikami. Warto do niego na przykład dodać banany, które podniosą walory smakowe, a przy okazji wpłyną pozytywnie na wartość odżywczą. Kiwi również świetnie się sprawdza w tego typu szejkach. Świetnie łączy się z selerem naciowym. Dla jeszcze lepszego smaku, można dodać do szejka łyżkę miodu. Koktajle oraz szejki z wykorzystaniem selera naciowego są wspaniałym rozwiązaniem dla osób, które chcą szybko dostarczyć organizmowi cennych witamin oraz składników mineralnych.

Dodaj komentarz