Dlaczego warto przyjmować kolagen?

Kolagen to naturalne białko, które odpowiedzialne jest za budowę tkanki łącznej, wchodzącej w skład ścięgien oraz stawów. Zapewnia on sprężystość oraz elastyczność skóry. Charakteryzuje się on niestandardowym składem aminokwasów, posiada on dużą ilość proliny oraz glicyny. W postaci zhydrolizowanej, kolagen cechuje się pozytywnym wpływem na stawy. W ścięgnach występuje kolagen typu II. Kolagen zhydrolizowany charakteryzuje się najwyższą bio-przyswajalnością. Sprzyja on regeneracji stawów u osób intensywnie ćwiczących. Kolagen charakteryzuje się bardzo wysoką odpornością na rozciąganie. Wchodzi on w skład: skóry, ścięgien, więzadeł oraz rogówki oka. Bez mocnych stawów i wytrzymałych ścięgien, nie ma możliwości wykonywania efektywnych treningów sportowych. Do powstawania kolagenu wymagany jest stały dostęp do witaminy C w określonym stężeniu. Występuje on w kilku postaciach. Ze względu na miejsce występowania wyróżnia się aż 8 typów tego białka.

Kolagen na stawy w postaci suplementów

Kolagen może występować w różnych formach. Spotykany jest on w proszku, płynie lub w tabletkach. Preparat może być przyjmowany przed posiłkiem lub w trakcie. Na co zwrócić uwagę przy doborze kolagenu?

  • Warto wybrać taki, który zawierać będzie około 8 gram kolagenu oraz minimum 60 mg witaminy C na jedną porcję.
  • Najlepszym wyborem jest suplement diety w postaci zhydrolizowanego kolagenu.
  • Niektóre suplementy diety, zawierają dodatkowo pewne dodatki wspomagające kondycję stawów. Tymi substancjami dodatkowymi są: glukozamina, chondroityna oraz kwas hialuronowy.
  • Wybierając suplement z kolagenem należy zwrócić uwagę na jego postać. Zdecydowanie najskuteczniej z chorobami zwyrodnieniowymi stawów oraz stanami zapalnymi radzi sobie kolagen natywny typu II.

Działanie kolagenu

Białko, jakim jest kolagen, charakteryzuje się dużą wrażliwością, jeśli chodzi o niszczenie w wyniku chorób autoimmunologicznych czy zwiększonych obciążeń stawów i ścięgien związanych z uprawianiem sportu. Zdolność do produkcji kolagenu z wiekiem słabnie. Suplementacja kolagenem, polecana jest zwłaszcza osobom, intensywnie trenującym oraz ludziom w starszym wieku. Warto wiedzieć, że podawanie osobom cierpiącym na zwyrodnienia stawowe oraz bóle stawów odpowiedniej ilości kolagenu typu II, pozwala zmniejszyć dolegliwości bólowe. Dodatkowo, wpływa to na poprawę obrazu klinicznego zmienionych stawów, zmniejsza opuchliznę oraz pozwala cofnąć nawet chorobę. Z pewnością, suplementacja kolagenem u takich osób jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Dodaj komentarz