Jak chronić mięśnie przed katabolizmem?

Procesy kataboliczne to jeden z najpoważniejszych problemów dla osób pracujących nad rozbudową oraz wyrzeźbieniem swojej sylwetki? Czym jest katabolizm? Najprościej a zarazem najbardziej obrazowo rzecz ujmując można powiedzieć, że stanowi on dokładne przeciwieństwo anabolizmu. Jak wiadomo, procesy anaboliczne to procesy rozwoju i rozbudowy muskulatury. Tym samym wiemy już, że katabolizm to rozpad tkanek mięśniowych, zmniejszenie oraz osłabienie mięśni.

Wbrew pozorom, procesy kataboliczne mogą stanowić problem również w przypadku tych trenujących, którym wydaje się, że wszystko robią prawidłowo. Do najczęstszych przyczyn wzmożonych procesów katabolicznych w mięśniach zaliczamy:

– Zbyt długie i zbyt intensywne sesje treningowe

– Brak podaży odpowiednich składników w diecie

– Korzystanie z używek(zwłaszcza z alkoholu)

– Niedostataczną ilość snu

Na szczęście, istnieje kilka skutecznych metod, dzięki którym można skutecznie ochronić mięśnie przed procesami katabolicznymi. Oto one.

Jak chronić mięśnie przed katabolizmem?

BCAA i L-Glutamina

BCAA oraz L-Glutamina to niezwykle ważne aminokwasy, które stanowią kilkadziesiąt procent masy naszych mięśni. Przyjmowanie BCAA oraz L-Glutaminy w postaci odżywek pozwala skutecznie chronić mięśnie przed procesami katabolicznymi, skraca czas regeneracji potreningowej oraz czyni ją bardziej efektywną a także zwiększa wytrzymałość oraz poprawia ogólną kondycję organizmu. W większych dawkach zarówno BCAA jak L-Glutamina wykazują również dość silne działanie anaboliczne. Warto pamiętać, że suplementy zawierające BCAA oraz L-Glutaminę należy zawsze przyjmować zarówno przed treningiem, jak po jego zakończeniu.

Białko i węglowodany

Węglowodany to główne źródło energii dla ludzkiego organizmu. Bez ich odpowiedniej ilości nasze mięśnie po prostu nie są w stanie poprawnie funkcjonować, co daje początek procesom katabolicznym. Równie istotną funkcję pełni białko. Aby możliwie jak najlepiej odżywić mięśnie białkiem przed sesją treningową, dobrze jest wybrać preparat zawierający formy białka o rożnym czasie wchłaniania(hydrolizat, izolat oraz koncentrat). Aby uniknąć niepożądanych procesów katabolicznych w nocy, kiedy siłą rzeczy nasz organizm przez kilka godzin pozostaje odcięty od substancji odżywczych, warto stosować przed snem specjalne białka pozyskiwane z kazeiny: cechują się one bardzo długim czasem wchłaniania, dzięki czemu zapewniają mięśniom potrzebne im substancje również podczas kilkugodzinnego snu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *